- Dansk og engelsk er klubbens arbejdssprog
E-mails og lignende
- Overvej dine modtagere, og træf det mest hensigtsmæssige sprogvalg, der sikrer, at informationen når modtageren.
- Vælg det sprog, der bedst inkluderer og inddrager dine modtagere.
- Husk, at mangelfulde sprogkompetencer på engelsk eller dansk ikke er ensbetydende med, at vedkommende er mindre fagligt eller socialt kompetent.
- Gode e-mails og lignende er overskuelige og nemme at forstå.
- Overvej, hvorfor du sender en besked, hvad formålet er, og hvad modtageren skal gøre.
- Undgå lange beskeder om flere forskellige emner.
- Du er ikke forpligtet til at tjekke og besvare beskeder uden for almindelig arbejdstid.
- Forvent ikke svar med det samme eller samme dag.
- Modtager du en besked, som du skal bruge længere tid på at besvare, så kvittér for modtagelsen, og skriv, hvornår du vender tilbage.
- Hjælp folk videre ved henvendelser, du ikke selv kan besvare.
Møder
- Overvej mødets formål, og hvad I skal opnå med mødet. Lav en dagsorden så at deltagerne kan forberede sig og ved, hvad der forventes af dem.
- Overvej, hvilken mødeform der passer til mødets indhold og deltagerne.
- Sørg for, at tiden overholdes.
- Afslut gerne mødet med en opsummering, herunder hvem, der har hvilke opgaver.
- Gennemfør mødet på et sprog, som alle kan forstå.
- Hold så vidt muligt korte møder.
- Lyt og bidrag. Vær nysgerrig og opsøgende.
- Værn om en god omgangstone.
Rev. 18/8 2020